"Sitku - mutku - voiku ... NYTKU

Saatamme tietää, minkälaiset asiat meitä lataisivat ja innostaisivat, mutta jätämme ne usein toteuttamatta tai siirrämme niitä eteenpäin – "huomenna aloitan". "Ensi viikolla mietin tosissani tämän kirjan voimavaratehtäviä."

Nuorempana hyvä sana asioiden lykkäämiseen on SITKU

  • Sitku mulla on isompi asunto…
  • Sitku mulla on parempi palkka…
  • Sitku mulla on enemmän aikaa…
  • Sitku lapset on isompia…

Keski-ikään päästäessä vaihdetaan usein sanaan MUTKU

  • Mutku mulla on niin paljon tärkeää menneillään…
  • Mutku mua tarvitaan siinä, kun muut ei hallitse sitä…
  • Kyllähän mä nuorempana ajattelin, että sitku, mutku nyt on niin…

Vanhempana voi sitten surkutella VOIKU

  • Voiku sitä ois nuorempana ymmärtänyt…
  • Voiku olis tullu silloin tehtyä kun oli vielä voimissaan…
  • Voiku sais nuoruuden voimat takaisin niin…

Ehkä seuraavassa elämässä sitten!!! Vai miten olisi NYTKU???"




Teksti löytyy täältä